Let op, geld lenen kost ook geld.
Hebt u het ook wel eens moeilijk om een grote aankoop te doen? Uw wasmachine is stuk en u hebt dringend een nieuwe nodig. U bent toe aan een nieuw salon of een nieuwe tv. Maar uw budget laat het helaas niet toe om ineens zo’n groot bedrag neer te tellen ... Unigro biedt u de perfecte oplossing: in kleine bedragen per maand betalen.
Het gaat om een verkoop op afbetaling. Het gaat niet om krediet dat terug wordt aangevuld naarmate u betalingen hebt uitgevoerd, zoals u het meestal aangeboden krijgt. Bij Unigro ontvangt u een afbetalingsplan per bestelling. U kunt het een soort microkrediet noemen: elke bestelling is een aparte kredietovereenkomst tussen u en Unigro. Ook voor kleine bedragen. En dat maakt het verschil!
Bovendien regelt u uw krediet rechtstreeks bij Unigro, zonder tussenkomst van een bank of andere financiële instelling. Het is veilig en zeker.
Als specialist in microkredieten geeft Unigro u toegang tot de producten waar u altijd al van droomde. Door kleine bedragen per maand te betalen, houdt u immers steeds uw budget in evenwicht en kunt u toch genieten van alle comfort.
Via het verantwoord krediet beschermen wij u ook tegen te hoge maandelijkse kosten. Elke kredietaanvraag wordt grondig geanalyseerd om te bekijken of ze past bij uw financiële situatie. Zo blijven uw uitgaven beheersbaar en kunt u genieten van uw droomproducten!
Daarna geeft u nog uw persoonlijke gegevens door. Unigro heeft ze absoluut nodig om u persoonlijk te kunnen helpen. Deze gegevens worden enkel gebruikt om uw kredietaanvraag te kunnen behandelen. Het gebeurt dus in alle vertrouwen.
Als uw kredietaanvraag is goedgekeurd, worden uw artikelen thuisgeleverd. Als uw betaling per maand niet kan doorgaan, dan neemt Unigro contact met u op en stelt u een andere betaalformule voor. Dit omdat Unigro verantwoord wil omgaan met elke betaling.
U betaalt geen voorschot, dus ook bij de levering hoeft u niets te betalen. Dat is een uniek voordeel bij Unigro! Het kredietcontract dat u bij uw artikelen krijgt, vult u correct en volledig in en stuurt u terug naar Unigro.
U krijgt alle overschrijvingen om uw betalingen per maand te regelen. Maar u beslist zelf of u dat met overschrijving doet of met online bankieren via uw bank.
Unigro gaat verantwoord met elke bestelling om. Unigro gaat dus bekijken of een nieuwe bestelling op krediet voor u haalbaar is. Als Unigro meent dat uw nieuwe bestelling kan doorgaan, krijgt u groen licht. Als het niet zo is, stelt Unigro u voor om uw vorige bestelling sneller af te betalen of om een goedkoper artikel te bestellen.
U hebt uw bestelling volledig, stipt en correct afbetaald: proficiat! U kunt gerust een nieuwe bestelling op krediet bij Unigro plaatsen. Unigro laat u snel weten of uw nieuwe bestelling kan doorgaan.
Hiervoor neemt u best contact op met onze klantendienst. Dit kan via e-mail (klanten@unigro.be) of telefonisch (03 760 59 98).
Unigro biedt verantwoord krediet aan. Uw kredietaanvraag wordt daarom met veel zorg beoordeeld op basis van de gegevens die u ons hebt doorgegeven en op basis van interne en externe bestanden (zoals interne statistische cijfers, gegevens van de Centrale voor kredieten aan particulieren bij de Nationale Bank van België,...). Op deze manier maken wij een beoordeling van uw financiële situatie en terugbetalingsmogelijkheden.
Als wij het risico voor u te hoog inschatten, is het steeds mogelijk dat wij helaas uw kredietaanvraag moeten weigeren om u te beschermen tegen te hoge uitgaven. Hou er ook rekening mee dat uw krediet wordt beoordeeld door een gespecialiseerd team. Onze medewerkers van de klantendienst hebben geen inzage, noch invloed op deze beslissing en kunnen een kredietweigering niet omzetten naar een kredietaanvaarding.