U hebt besloten uw iPhone of smartphone terug te sturen of te laten repareren? Dan vragen wij u om alle accounts zoals iCloud en Google te verwijderen, anders kunnen wij uw toestel niet herstellen of terugnemen. Wis ook al uw persoonlijke gegevens van het toestel. Hieronder beschrijven we voor u hoe dit zijn werk gaat per besturingssysteem.
iPhone - Find my iPhone
‘Zoek mijn iPhone’ tijdelijk deactiveren kan perfect en dat doet u zo:
U wilt 'Zoek mijn iPhone' niet alleen tijdelijk deactiveren, maar volledig uitschakelen en het toestel wissen (bijvoorbeeld omdat u het toestel terugstuurt)? Volg dan ook nog deze extra stappen:
Samsung smartphones
Volg de onderstaande stappen om uw account te verwijderen en uw toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Let op: al uw gegevens en bestanden gaan verloren. Maak op voorhand een volledige back-up, bijvoorbeeld in uw Google-account.
Overige Android smartphones
Volg onderstaande stappen om uw Google-account te verwijderen en uw toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Let erop dat u beschikt over een werkende wifi-verbinding om de stappen succesvol af te ronden. Let op: al uw gegevens en bestanden gaan verloren. Maak vooraf een volledige back-up, bijvoorbeeld in uw Google-account.
Samsung Gear
De producten van Samsung Gear maken gebruik van een Reactivation Lock om ervoor te zorgen dat uw apparaat niet geactiveerd kan worden zonder uw wachtwoord. Volg onderstaande stappen om de Reactivation Lock (tijdelijk) te deactiveren. Let op: het toestel moet op dit moment via Bluetooth verbonden zijn met uw smartphone.
Windows smartphones
Ook het wissen van uw Windows smartphone is helemaal niet moelijk. Volg onderstaande stappen om alle persoonlijke info van uw toestel te wissen. Let op: zorg voor een back-up van uw gegevens en bestanden via uw Windows-account.
De transportkosten hangen af van het artikel dat u bestelt (groot, klein) alsook van het type levering dat u vraagt (normale levering of levering 24 uur).
Hier volgt een overzicht van de transporttarieven voor elk type levering.
Normale levering
Levering 24 uur
Alle toestellen onderhevig aan de recyclagebijdrage Recupel worden enkel teruggenomen op voorwaarde dat u Unigro hiervan bij uw bestelling verwittigt en uw toestel klaarstaat aan de voordeur (gereinigd en geledigd). Matrassen zijn onderhevig aan de recyclagebijdrage Valumat en worden niet meegenomen
door Unigro. U kunt ze wel steeds naar het dichtstbijzijnde recyclagepark brengen: https://valumat.be/nl/ik-wil-mijn-oude-matras-recycleren/bij-een-inzamelpunt-in-mijn-buurt. Recyclagebijdrage Valumat geldig vanaf 01 januari 2021.
Alle andere artikelen die NIET onderhevig zijn aan recyclagebijdrage (meubilair, matrassen, enz...) worden NIET teruggenomen.
Absoluut.
Vul het vakje A linksboven op de bestelbon in of bel naar het nummer 070/23.23.99 (0,30 euro/min) om ons te verwittigen.
Indien u via internet bestelt, gelieve dan het gewenste adres aan te duiden bij de 3e stap van uw bestelling.
In uw persoonlijk profiel kan u steeds nieuwe leveringsadressen toevoegen. Een leveringsadres verwijderen is echter niet mogelijk.
Denk er ook aan de persoon die uw levering in ontvangst neemt te waarschuwen.
Alle grote artikelen worden tot op de 3e verdieping geleverd door onze transporteurs.
Indien vervoer via de trap of de lift onmogelijk is, of indien u op een hogere verdieping (4e tot en met 7e verdieping) woont, dient u de goederen zelf naar boven te brengen.
Bij de levering sluiten wij gratis uw wasmachine of droogkast aan op de bestaande en conforme water-en elektriciteitsleiding (uitgezonderd leveringen in 24 uur en inbouwtoestellen).
Wist u dat heel wat artikelen in 24 uur geleverd kunnen worden?
Geïnteresseerd?
Klik hier voor meer info.
Wist u dat vaatwassers, wasmachines en droogkasten gratis geplaatst en aangesloten kunnen worden (uitgezonderd leveringen in 24 uur en inbouwtoestellen)?
Geïnteresseerd?
Klik hier voor meer info.
Wist u dat wij uw oude toestel onderhevig aan een recyclagebijdrage kunnen terugnemen?
Geïnteresseerd?
Klik hier voor meer info.
Geïnteresseerd?
Klik hier voor meer info.
Voor alle vragen omtrent uw betalingen, kunt u altijd bellen naar 03/760 57 64 en raad vragen aan onze telefonistes.
Unigro biedt u verschillende betalingsmogelijkheden. U kunt heel eenvoudig de betaalmethode van uw keuze aanduiden in uw online winkelmandje of uw keuze doorgeven aan de telefoniste indien u telefonisch bestelt (0,30 €/min).
Wist u dat u online in alle veiligheid kunt betalen met een bankkaart? Bovendien betaalt u geen geen 4,99 € beheers- en inningskosten indien u de contantprijs en transportkosten online betaalt bij uw bestelling.
Geïnteresseerd?
Klik hier voor meer info.
Uiteraard bieden wij u graag de mogelijkheid om vervroegd het resterende bedrag van uw krediet geheel of gedeeltelijk terug te betalen. Dit kan op elk ogenblik via een aangetekende brief met vermelding van uw klantnummer en het nummer van de factuur waarvoor u een vervroegde terugbetaling wenst. Deze aangetekende brief stuurt u naar: Unigro - Dienst VAT, Prins Boudewijnlaan 65, 9100 Sint-Niklaas.
Unigro biedt verantwoord krediet aan. Uw kredietaanvraag wordt daarom met veel zorg beoordeeld op basis van de gegevens die u ons hebt doorgegeven en op basis van interne en externe bestanden (zoals interne statistische cijfers, gegevens van de Centrale voor kredieten aan particulieren bij de Nationale Bank van België,...). Op deze manier maken wij een beoordeling van uw financiële situatie en terugbetalingsmogelijkheden.
Als wij het risico voor u te hoog inschatten, is het steeds mogelijk dat wij helaas uw kredietaanvraag moeten weigeren om u te beschermen tegen te hoge uitgaven. Hou er ook rekening mee dat uw krediet wordt beoordeeld door een gespecialiseerd team. Onze medewerkers van de klantendienst hebben geen inzage, noch invloed op deze beslissing en kunnen een kredietweigering niet omzetten naar een kredietaanvaarding.
Om uw aanvraag voor lening op afbetaling correct te kunnen registreren, dient u het bijgevoegde formulier volledig in te vullen en terug te sturen.
Download hier het document.
U hebt altijd de mogelijkheid om u uit te schrijven op onze nieuwsbrief via uw klantenprofiel. Klik bovenaan op 'Mijn profiel' en log in met uw e-mailadres en wachtwoord. Klik vervolgens op 'mijn e-mailwensen' en pas uw voorkeuren aan. Vergeet niet te bevestigen door te klikken op 'Mijn e-mailwensen wijzigen'.
Indien u geen Unigro-account hebt aangemaakt, kunt u rechtsteeks uitschrijven via de e-mail nieuwsbrief die u ontvangt van Unigro. Helemaal onderaan deze mail vindt u een link om u uit te schrijven.
Opgelet : het is mogelijk dat u de eerstvolgende nieuwsbrief toch nog ontvangt. Gelieve ons hiervoor te verontschuldigen.
Indien u toch nog e-mails blijft ontvangen, verzoeken wij u ons dit te melden op volgend adres: klanten@unigro.be
Wij doen ons uiterste best om u dan zo snel mogelijk uit te schrijven.
Wanneer u een kredietbestelling plaatst, heeft onze financiële dienst het recht om een recto-verso kopie te vragen van uw identiteitskaart.
U kan deze kopie versturen :
per e-mail : cid@unigro.be
per post : Prins Boudewijnlaan 65 - 9100 Sint-Niklaas
Onze financiële dienst bekijkt nauwkeurig elke aanvraag tot betaling op krediet.
De Belgische wetgeving verplicht ons om u een kopie van de voor- en achterzijde van uw paspoort te vragen.
U kunt deze kopie opsturen via mail naar: CID@unigro.be
Indien uw aanvraag aanvaard werd, zal u persoonlijk verwittigd worden van de verzendings- of leveringsdatum en dit per brief of e-mail. In het geval van een weigering wordt u verwittigd per brief.
Gelieve er rekening mee te houden dat de acceptatie of weigering van uw bestelling NIET zichtbaar is in de opvolging van uw bestelling in uw klantenprofiel.
U hebt er misschien al van gehoord: oplichters contacteren u via telefoon, e-mail of sms om uw gegevens te kunnen krijgen of geld te vragen. Hierbij gebruiken ze meestal de naam van een bedrijf dat u goed kent.
Zoiets noemt men ‘scam’. Het zijn meestal oplichters die vanuit het buitenland opereren.
Ook de naam van Unigro wordt door deze oplichters misbruikt om onze klanten te misleiden.
Het kan dus gebeuren dat u een telefoon krijgt met de mededeling dat u bij Unigro een prijs gewonnen hebt, maar dat u wel geld moet betalen om die prijs te kunnen krijgen of om de prijs uitbetaald te krijgen, al dan niet in vreemde valuta.
Er wordt meestal uitgelegd dat u de prijs niet kan krijgen zonder een voorschot te betalen, als verzekering, voor de transportkosten of voor welke reden ook.
Ons advies: ga nooit in op zo’n aanbod!
Unigro houdt regelmatig acties waarbij klanten een prijs kunnen winnen. Maar Unigro vraagt nooit geld voor een prijsuitreiking! Bij alle acties van Unigro krijgen de winnaars hun prijs zonder dat zij er extra geld voor moeten betalen. Unigro zorgt ervoor dat de winnaars hun prijs krijgen, zonder dat ze er zelf iets voor moeten doen.
Wees dus altijd voorzichtig als onbekenden u via de telefoon of e-mail geld vragen voor een prijs. Controleer of u te maken hebt met scam.