Veelgestelde vragen

Waar hebt u een vraag over?

Dienst-na-verkoop
  • 14 kalenderdagen om uw artikelen te beoordelen
    Uw tevredenheid is onze prioriteit! Daarom hebt u na de ontvangst van uw bestelling 14 kalenderdagen de tijd om uw artikelen te beoordelen. Klik hier voor meer info.
  • 2 jaar all-in garantie
    Wist u dat u bij Unigro geniet van 2 jaar all-in garantie op al uw artikelen? Klik hier voor meer info.
  • Geniet ik van enige garantie op mijn artikelen?
    • Totale garantie op alle artikelen wat betreft fabricagefouten:
      Deze garantie dekt alle kosten voor werkuren, onderdelen en verplaatsing. U kunt steeds beroep doen op deze gratis service gedurende de volledige periode van uw garantie: 2 jaar voor de meeste artikelen en 3 tot 5 jaar voor bepaalde artikelen (bijv. matrassen).
    • Herstellingen:
      Indien nodig, is herstelling mogelijk binnen de kortste mogelijke termijnen en door professionele en erkende herstellers. Indien uw artikel niet meer door de waarborg gedekt is, dan informeren wij u op voorhand.
  • Ik heb mijn artikel goed ontvangen, maar ik begrijp de gebruiksaanwijzing niet/ ik kan het niet monteren. Wat nu?
    Onze dienst-na-verkoop is steeds tot uw dienst op het nummer 03/760 59 98: van maandag tot vrijdag van 9 tot 18 uur en op zaterdag van 9 tot 12.30 uur.

    Of contacteer ons via e-mail.
  • Ik heb mijn artikel ontvangen, maar het is beschadigd. Wat nu?
    • Werd uw artikel geleverd door ons eigen transport? Neem dan contact op met ons zodat wij het beschadigde artikel kunnen ophalen voor herstelling of vervanging.
    • Kleinere artikelen die via bpost werden geleverd, vragen wij u via bpost terug te sturen. Vermeld hierbij steeds dat het om een terugzending voor Unigro gaat.
    • Hou er wel rekening mee dat u ons dient te verwittigen binnen de 10 werkdagen na levering.
    • Verder geniet u van 2 jaar garantie op alle artikelen die u bij Unigro koopt.
    Vraag ook meteen een terugzendingsbewijs in uw lokaal postkantoor.
  • Ik heb mijn artikel ontvangen, maar het voldoet niet aan mijn verwachtingen. Kan ik het terugsturen?
    Toch niet tevreden over uw product en u wil het terugsturen? Dat kan! Hiervoor beschikt u altijd over 10 werkdagen om ons op de hoogte te brengen.

    • Als het om grote artikelen gaat (met transportcodes T3, T4 en T5), zullen wij die gratis bij u thuis komen ophalen.
    • Indien het gaat om kleinere artikelen (met transportcodes T0, T1, T2 en T6), vragen wij u deze via bpost terug te sturen. Vermeld hierbij steeds dat het om een terugzending voor Unigro gaat. Vraag ook meteen een terugzendingsbewijs in uw lokaal postkantoor.
  • Ik heb mijn pakket niet ontvangen. Wat moet ik doen?
    Uw pakket is niet toegekomen. Dat is vervelend, maar geen zorgen. Neem contact op met onze klantendienst op het nummer 070/23 23 99 (0,30 €/min) of contacteer ons via e-mail.
  • Reparatie na aankoop
    Ook na uw aankoop kunt u op beide oren slapen. Blijkt een herstelling nodig te zijn, dan zorgen wij daarvoor!
    Klik hier voor meer info.
  • Team van specialisten
    Hebt u een vraag over de installatie, garantie of werking van uw toestel?

    Contacteer ons:
    Hier via e-mail.
    Per telefoon : 03/760 59 98
  • Wisselstukken en gebruiksaanwijzingen
    U kunt tot lange tijd na uw aankoop een beroep doen op ons voor wisselstukken van verschillende merken. Wij bestellen deze voor u bij de producent (zolang ze verkrijgbaar zijn). Ook een gebruiksaanwijzing kunt u bij Unigro nog tot lang na uw aankoop opvragen.
  • Kan ik mijn iPhone terugzenden?
    Absoluut. Net zoals bij andere artikelen hebt u bij de aankoop van uw iPhone 14 kalenderdagen de tijd om uw artikel te beoordelen. Ook in het geval van een reparatie binnen de garantietermijn zullen wij u vragen uw toestel terug te sturen. Om de terugzending zo vlot mogelijk te laten verlopen, vragen wij u met de volgende puntjes rekening te houden:

    • Wij kunnen uw iPhone niet herstellen of terugnemen indien u de functie iCloud en 'Find My iPhone' niet hebt uitgeschakeld. Deze functionaliteit verhindert immers dat wij toegang krijgen tot uw iPhone.
    • Indien u niet weet hoe u deze functies zelf kunt deactiveren, vragen wij u contact op te nemen met de hulplijn van Apple op het nummer 0800 80 407 of de instructies te volgen onder het kopje hieronder.
  • Hoe kan ik accounts verwijderen van mijn iPhone, smartphone of Samsung Gear als ik mijn toestel opstuur voor reparatie?

    U hebt besloten uw iPhone of smartphone terug te sturen of te laten repareren? Dan vragen wij u om alle accounts zoals iCloud en Google te verwijderen, anders kunnen wij uw toestel niet herstellen of terugnemen. Wis ook al uw persoonlijke gegevens van het toestel. Hieronder beschrijven we voor u hoe dit zijn werk gaat per besturingssysteem.

    iPhone - Find my iPhone

    ‘Zoek mijn iPhone’ tijdelijk deactiveren kan perfect en dat doet u zo:

    1. Ga naar de Instellingen van uw iPhone. Dit is de app met de grijze tandwielen.
    2. Helemaal bovenaan ziet u uw naam. Druk daarop.
    3. Selecteer vervolgens de optie 'iCloud' door erop te drukken.
    4. Veeg met uw vinger omhoog tot u de optie 'Zoek mijn iPhone' ziet. Selecteer deze door erop te drukken.
    5. Schakel 'Zoek mijn iPhone' uit door op het knopje te drukken.
    6. U wilt 'Zoek mijn iPhone' niet alleen tijdelijk deactiveren, maar volledig uitschakelen en het toestel wissen (bijvoorbeeld omdat u het toestel terugstuurt)? Volg dan ook nog deze extra stappen:

    7. Ga naar de Instellingen van uw iPhone. Dit is de app met de grijze tandwielen.
    8. Veeg met uw vinger over het scherm omhoog tot u de optie 'Algemeen' in beeld ziet. Selecteer deze door erop te drukken.
    9. Veeg met uw vinger omhoog tot u de optie 'Stel opnieuw in' ziet. Selecteer deze door erop te drukken.
    10. Kies 'Wis alle inhoud en instellingen'. Nu wordt u gevraagd uw toegangscode in te brengen. Voer ze in en druk op 'Gereed'.
    11. U krijgt nu de vraag of u uw iPhone wilt wissen. Druk op 'Wis iPhone' als u de iPhone volledig wilt wissen.
    12. Ter beveiliging krijgt u nu nog een keer de vraag of u de iPhone wilt wissen. Wilt u dit nog steeds, druk dan op 'Wis iPhone'. Uw iPhone wordt nu gewist.

    Samsung smartphones

    Volg de onderstaande stappen om uw account te verwijderen en uw toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Let op: al uw gegevens en bestanden gaan verloren. Maak op voorhand een volledige back-up, bijvoorbeeld in uw Google-account.

    1. Maak een back-up van uw persoonlijke gegevens als u dit nog niet gedaan hebt.
    2. Ga op uw toestel naar Settings of Instellingen en kies vervolgens voor Accounts en Sync of Account en Synchronisatie.
    3. Klik uw Samsung account aan.
    4. Kies Remove Samsung Account of Verwijder Samsung Account.
    5. Er komt nu een bericht tevoorschijn met de melding dat alle data verloren gaat.
    6. Bevestig dat u wilt doorgaan.
    7. Voer uw inloggegevens in wanneer dit gevraagd wordt om de account te verwijderen.

    Overige Android smartphones

    Volg onderstaande stappen om uw Google-account te verwijderen en uw toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Let erop dat u beschikt over een werkende wifi-verbinding om de stappen succesvol af te ronden. Let op: al uw gegevens en bestanden gaan verloren. Maak vooraf een volledige back-up, bijvoorbeeld in uw Google-account.

    1. Maak een back-up van uw persoonlijke gegevens als u dit nog niet gedaan hebt.
    2. Ga naar Setting of Instellingen en vervolgens naar Accounts.
    3. Kies voor uw Google-account en klik vervolgens op het icoontje met 3 puntjes.
    4. In de extra opties vindt u de optie 'Verwijderen' óf 'Synchronisatie uitschakelen'.
    5. Voer uw wachtwoord in wanneer hierom wordt gevraagd.
    6. Gelukt? Dan verdwijnt het kopje 'Google' onder uw Accounts.
    7. U kunt nu uw toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen om alle persoonlijke gegevens te verwijderen.

    Samsung Gear

    De producten van Samsung Gear maken gebruik van een Reactivation Lock om ervoor te zorgen dat uw apparaat niet geactiveerd kan worden zonder uw wachtwoord. Volg onderstaande stappen om de Reactivation Lock (tijdelijk) te deactiveren. Let op: het toestel moet op dit moment via Bluetooth verbonden zijn met uw smartphone.

    1. Zet het apparaat aan en ga via het startscherm naar alle apps.
    2. Kies voor Samsung Gear. Bij sommige toestellen staat deze app onder Samsung Apps.
    3. Klik Find My Gear aan.
    4. Klik op Reactivation Lock.
    5. Gebruik de slider om de Reactivation Lock uit te zetten.
    6. Voer het wachtwoord van uw Samsung account in en druk op BEVESTIGEN of CONFIRM.

    Windows smartphones

    Ook het wissen van uw Windows smartphone is helemaal niet moelijk. Volg onderstaande stappen om alle persoonlijke info van uw toestel te wissen. Let op: zorg voor een back-up van uw gegevens en bestanden via uw Windows-account.

    1. Maak een back-up van uw gegevens, als u dit nog niet gedaan hebt.
    2. Kies op het startscherm voor het Windows-logo om naar alle apps te gaan.
    3. Selecteer Instellingen.
    4. Kies voor Systeem.
    5. Ga via Info naar Fabrieksinstellingen.
    6. U krijgt nu twee waarschuwingen. Bent u zeker van uw zaak? Klik dan twee keer Ja.
    7. Het kan even duren voor uw toestel klaar is met wissen.
Mijn bestelling
  • Aankoopgidsen
    Koop slim en laat u informeren door Unigro! Bekijk hier onze aankoopgidsen.
  • Beschikbaarheid van webartikelen
    U wilt weten of uw artikel snel geleverd kan worden? De beschikbaarheid van uw artikel kan u steeds gemakkelijk controleren in de info naast of onder uw artikel.
  • Bestaan er nog andere manieren om te bestellen?
    Jazeker, u kunt ook bestellen:

    • Via post
      Stuur ons uw bestelbon terug naar het volgende adres: Prins Boudewijnlaan 65, 9100 Sint-Niklaas.
    • Via telefoon
      Geef uw bestelling door aan onze telefonistes. Ze staan tot uw dienst van maandag tot vrijdag, van 9 tot 18 uur en op zaterdag, van 9 tot 12.30 uur.
      U kunt ze bereiken op het nummer: 070/23.23.99 (0,30 euro/min). Buiten deze uren zal een automatisch antwoordapparaat uw bestelling opnemen.
    • Via internet
      Contacteer ons via e-mail of bestel onmiddellijk via de Unigro site. Om van uw geschenken en promoties te genieten, gelieve altijd duidelijk uw promocode te vermelden bij uw bestelling.
  • Evolutie van uw online bestelling
    Bestelt u via internet?
    Volg dan de status van uw bestelling online via onze website. Klik hier voor meer info.
  • Hoe geef ik een bestelling door via de Unigro site?
    Online bestellen bij Unigro is heel eenvoudig. Zo plaatst u een bestelling op onze website:

    1. Kies een artikel door op de foto te klikken.
    2. Klik vervolgens op de knop 'In winkelmandje'.
    3. Indien u nog meer artikelen wenst te bestellen, klikt u op 'Verder winkelen', zoniet klikt u op 'Mijn winkelmandje bekijken'
    4. Kies het gewenste aantal en (indien van toepassing) de gewenste kleur/maat.
    5. Vul vervolgens uw persoonlijke promocode in het voorziene vakje in of klik op 'Bekijk de huidige promocode van de website'.
    6. Tenslotte klikt u op 'Bestellen'.
    7. Nu kunt u inloggen via uw Unigro-account of een nieuwe account creëren als u die nog niet hebt.
    8. Kies vervolgens optioneel een ander leveringsadres of gebruik het leveringsadres dat al selecteerd is.
    9. Kies 'standaard levering' of 'levering in 24 u' (indien van toepassing voor dit artikel)
    10. U kunt hier ook nog optionele diensten aanvinken (bijvoorbeeld : huur ladderlift, terugname recupel-artikelen, plaatsen en installeren van grote elektrotoestellen) als deze van toepassing zijn voor het product dat u gekozen hebt.
    11. Klik op 'Naar betalen'
    12. Nu kiest u uw betalingswijze. Betalen per maand (als u op krediet wenst te betalen) of betalen in 1 keer (als u contant wenst te betalen):
      • Via online bankoverschrijving
      • Visa/Mastercard
      • Paypal
      • Betaling bij levering
      • Via overschrijving na ontvangst
    13. U bevestigt nogmaals uw bestelling door u akkoord te verklaren met onze algemene verkoopvoorwaarden en het voorziene vakje aan te vinken. Vervolgens rond u uw bestelling af door te klikken op 'Bestelling plaatsen'.
  • Hoe kan ik mijn gratis geschenk krijgen?
    Wanneer u een geschenk of ander voordeel aangeboden krijgt bij Unigro, dan krijgt u hierbij telkens een speciale promocode die u recht geeft op dat voordeel. U hoeft enkel deze promocode te vermelden in uw winkelmandje om uw gratis geschenk en uw andere voordelen te krijgen.
  • Ik wens mijn bestelling te wijzigen of te annuleren. Is dit mogelijk?
    Natuurlijk. Bel ons op het nummer 070/23 23 99 (0,30 euro/min) en onze telefonistes zullen u meteen helpen. U kunt ons ook contacteren via e-mail.
    Indien u de bestelling wenst te annuleren, dient u ons steeds de reden mee te delen.
  • Registreren en inloggen op de Unigro site. Hoe werkt dat?
    Indien u zich op de Unigro site wenst aan te melden (inloggen), dient u op de homepagina rechtsbovenaan te klikken op de knop "Mijn profiel".

    Door vervolgens uw e-mailadres en uw wachtwoord in te vullen onder: "Ik heb al een Unigro-account", verschijnen uw persoonlijke gegevens automatisch op uw bestelformulier, uw cataloogaanvraag of uw e-mailformulier. Op die manier bespaart u dus heel wat tijd.

    Om u op de Unigro site te registreren, volgt u dezelfde stappen maar vult u uw e-mailadres en een wachtwoord naar keuze in onder "Ik heb nog geen account". U kan vervolgens zelf uw persoonlijk dossier aanvullen met uw persoonlijke gegevens en wensen.
  • Waar kan ik de algemene verkoopvoorwaarden raadplegen?
    U kunt onze algemene verkoopsvoorwaarden raadplegen volledig onderaan de homepagina of door hier te klikken
  • Waar vind ik de promoties van Unigro terug?
    Ontdek elke week op de homepagina van de Unigro site nieuwe promoties. Bovendien ontvangt u samen met uw catalogus folders waarin u erg interessante koopjes terugvindt.
  • Wat gebeurt er nadat ik mijn bestelling online heb doorgegeven?
    U ontvangt een e-mail die bevestigt dat wij uw bestelling goed ontvangen hebben.

    Deze bestelling is echter niet onmiddellijk te raadplegen in de opvolging van uw bestelling. Ook op het moment dat uw bestelling verwerkt wordt, is deze nog niet zichtbaar.

    Dit is pas mogelijk nadat u een tweede bevestiging via e-mail ontvangen heeft met daarop alle gegevens van uw bestelling (leveringsadres, kosten, enz...).

    Voor de rest hoeft u niets meer te doen, wij zorgen voor een zo spoedig mogelijke levering van uw bestelling.
Mijn levering
  • Hoeveel bedragen de transportkosten voor mijn bestelling?

    De transportkosten hangen af van het artikel dat u bestelt (groot, klein) alsook van het type levering dat u vraagt (normale levering of levering 24 uur).
    Hier volgt een overzicht van de transporttarieven voor elk type levering.

    Normale levering

    • T0 = 4,99 €
    • T1 = 4,99 €
    • T2 = 4,99 €
    • T3 = 19,99 €
    • T4 = 29,99 €
    • T5 = 44,99 €
    • T6 = 4,99 €

    Levering 24 uur

    • T0 = 11,99 €
    • T1 = 11,99 €
    • T2 = 11,99 €
    • T3 = 29,99 €
    • T4 = 44,99 €
    • T5 = 59,99 €
    • T6 = 11,99 €
    Elk artikel komt overeen met een T-code die verwijst naar de transporttarieven.
    T0, T1, T2 en T6 zijn tarieven voor kleine artikelen, T3, T4 en T5 zijn voor grotere artikelen bestemd.
  • Ik bestel een nieuw toestel. Wat moet ik met mijn oud toestel?

    Alle toestellen onderhevig aan de recyclagebijdrage Recupel worden enkel teruggenomen op voorwaarde dat u Unigro hiervan bij uw bestelling verwittigt en uw toestel klaarstaat aan de voordeur (gereinigd en geledigd). Matrassen zijn onderhevig aan de recyclagebijdrage Valumat en worden niet meegenomen door Unigro. U kunt ze wel steeds naar het dichtstbijzijnde recyclagepark brengen: https://valumat.be/nl/ik-wil-mijn-oude-matras-recycleren/bij-een-inzamelpunt-in-mijn-buurt. Recyclagebijdrage Valumat geldig vanaf 01 januari 2021.

    Alle andere artikelen die NIET onderhevig zijn aan recyclagebijdrage (meubilair, matrassen, enz...) worden NIET teruggenomen.

  • Ik wens mijn artikelen op een ander adres te laten leveren. Is dit mogelijk?

    Absoluut.

    Vul het vakje A linksboven op de bestelbon in of bel naar het nummer 070/23.23.99 (0,30 euro/min) om ons te verwittigen.
    Indien u via internet bestelt, gelieve dan het gewenste adres aan te duiden bij de 3e stap van uw bestelling.

    In uw persoonlijk profiel kan u steeds nieuwe leveringsadressen toevoegen. Een leveringsadres verwijderen is echter niet mogelijk.

    Denk er ook aan de persoon die uw levering in ontvangst neemt te waarschuwen.

  • Kan ik mijn artikel op verdieping laten leveren?

    Alle grote artikelen worden tot op de 3e verdieping geleverd door onze transporteurs.

    Indien vervoer via de trap of de lift onmogelijk is, of indien u op een hogere verdieping (4e tot en met 7e verdieping) woont, dient u de goederen zelf naar boven te brengen.

  • Kan mijn artikel geïnstalleerd worden bij de levering?

    Bij de levering sluiten wij gratis uw wasmachine of droogkast aan op de bestaande en conforme water-en elektriciteitsleiding (uitgezonderd leveringen in 24 uur en inbouwtoestellen).

  • Levering in 24 uur

    Wist u dat heel wat artikelen in 24 uur geleverd kunnen worden?


    Geïnteresseerd?
    Klik hier voor meer info.

  • Montage vaatwassers, wasmachines en droogkasten

    Wist u dat vaatwassers, wasmachines en droogkasten gratis geplaatst en aangesloten kunnen worden (uitgezonderd leveringen in 24 uur en inbouwtoestellen)?

    Geïnteresseerd?
    Klik hier voor meer info.

  • Terugname oude recupel-toestellen

    Wist u dat wij uw oude toestel onderhevig aan een recyclagebijdrage kunnen terugnemen?

    Geïnteresseerd?
    Klik hier voor meer info.

  • Wanneer zal ik mijn bestelling ontvangen?
    • De bezorginfo van uw artikel wordt steeds vermeld bij uw artikel online.
      Bestelt u echter voor het eerst op krediet? Hou er dan rekening mee dat wij voor u altijd de best mogelijke oplossing zoeken. Daarom gaan we na of deze bestelling past binnen uw budget. Hierdoor kan de levertermijn iets langer zijn.
    • Als het om grote artikelen gaat (T4 en T5), sturen wij u een paar dagen voor de levering een bericht met de precieze leveringsdatum. Indien deze datum u niet schikt, belt u naar het nummer 070/23.23.78 of stuurt u een e-mail naar planning@unigro.be voor een nieuwe afspraak.
      Het is dus van groot belang uw telefoonnummer te vermelden bij uw bestelling.
    • Levering in 24 uur
      Bestel op het nummer 070/23.23.99 (0,30 euro/min). voor de middag en vraag de levering in 24 uur aan. Indien uw artikel voorradig is, dan wordt die de eerstvolgende werkdag geleverd.
Mijn betaling
  • Betaling in termijnen
    Geniet onmiddellijk van uw droomartikelen en betaal uw bestelling met kleine bedragen per maand!

    Geïnteresseerd?
    Klik hier voor meer info.

  • Hoe vul ik mijn contract van verkoop op afbetaling in?
  • Graag zou ik weten hoeveel maandelijkse termijnen ik nog moet afbetalen. Wie kan me hierbij helpen?

    Voor alle vragen omtrent uw betalingen, kunt u altijd bellen naar 03/760 57 64 en raad vragen aan onze telefonistes.

  • Hoe betaal ik voor mijn bestelling?

    Unigro biedt u verschillende betalingsmogelijkheden. U kunt heel eenvoudig de betaalmethode van uw keuze aanduiden in uw online winkelmandje of uw keuze doorgeven aan de telefoniste indien u telefonisch bestelt (0,30 €/min).

    • Via de betaling per maand
      U betaalt uw bestelling beetje per beetje terug, via kleine bedragen per maand. Bij de levering krijgt u alle nodige documenten (contracten van verkoop op afbetaling, overschrijvingsformulieren, leveringsgarantiebon ....). Ook kan u kiezen voor de betaling op maat. U bepaalt zelf hoe u betaalt. Zo beheert u uw budget naar eigen ritme. Indien u op maat wenst te betalen, gelieve naar de klantendienst te bellen 070/23.23.99 (0,30 euro/min). Een telefoniste zal dan met u de meest gepaste betaling berekenen.
    • 14 dagen na levering
      U betaalt 14 dagen na levering per overschrijving.
    • Contant bij levering
      U betaalt cash bij de levering. Voor cashbetalingen zal het contantbedrag afgerond worden naar het dichtstbijzijnde veelvoud van 5 cent. Voor elektronische contantbetalingen geldt deze afronding niet.
    • Contant online bij uw bestelling
      U betaalt het totaalbedrag via online banking (via PayPal, Visa, MasterCard, Bancontact, KBC, ING,...). Indien u de contantprijs en transportkosten online betaalt bij uw bestelling, betaalt u bovendien geen 4,99 € beheers- en inningskosten.
  • Ik heb een betalingsherinnering ontvangen. Ik wens meer informatie. Wie kan me helpen?
    Voor alle vragen omtrent uw betalingen, kunt u altijd bellen naar 03/760 57 64 en raad vragen aan onze telefonistes
  • Online betaling

    Wist u dat u online in alle veiligheid kunt betalen met een bankkaart? Bovendien betaalt u geen geen 4,99 € beheers- en inningskosten indien u de contantprijs en transportkosten online betaalt bij uw bestelling.

    Geïnteresseerd?
    Klik hier voor meer info.

  • Kan ik het resterende bedrag van mijn krediet vervroegd terugbetalen?

    Uiteraard bieden wij u graag de mogelijkheid om vervroegd het resterende bedrag van uw krediet geheel of gedeeltelijk terug te betalen. Dit kan op elk ogenblik via een aangetekende brief met vermelding van uw klantnummer en het nummer van de factuur waarvoor u een vervroegde terugbetaling wenst. Deze aangetekende brief stuurt u naar: Unigro - Dienst VAT, Prins Boudewijnlaan 65, 9100 Sint-Niklaas.

  • Waarom wordt een kredietaanvraag soms geweigerd?

    Unigro biedt verantwoord krediet aan. Uw kredietaanvraag wordt daarom met veel zorg beoordeeld op basis van de gegevens die u ons hebt doorgegeven en op basis van interne en externe bestanden (zoals interne statistische cijfers, gegevens van de Centrale voor kredieten aan particulieren bij de Nationale Bank van België,...). Op deze manier maken wij een beoordeling van uw financiële situatie en terugbetalingsmogelijkheden.

    Als wij het risico voor u te hoog inschatten, is het steeds mogelijk dat wij helaas uw kredietaanvraag moeten weigeren om u te beschermen tegen te hoge uitgaven. Hou er ook rekening mee dat uw krediet wordt beoordeeld door een gespecialiseerd team. Onze medewerkers van de klantendienst hebben geen inzage, noch invloed op deze beslissing en kunnen een kredietweigering niet omzetten naar een kredietaanvaarding.

Andere vragen
  • Hoe kan ik de catalogus ontvangen?
    U kunt heel eenvoudig de catalogus aanvragen via uw persoonlijk profiel door te klikken op 'catalogus aanvragen'. Indien u nog geen profiel hebt bij Unigro, kunt u dit snel en eenvoudig creëren door hier te klikken.
  • Hoe kan ik een lening op afbetaling aanvragen?

    Om uw aanvraag voor lening op afbetaling correct te kunnen registreren, dient u het bijgevoegde formulier volledig in te vullen en terug te sturen.

    Download hier het document.

  • Hoe kan ik mij uitschrijven op de nieuwsbrief?

    U hebt altijd de mogelijkheid om u uit te schrijven op onze nieuwsbrief via uw klantenprofiel. Klik bovenaan op 'Mijn profiel' en log in met uw e-mailadres en wachtwoord. Klik vervolgens op 'mijn e-mailwensen' en pas uw voorkeuren aan. Vergeet niet te bevestigen door te klikken op 'Mijn e-mailwensen wijzigen'.

    Indien u geen Unigro-account hebt aangemaakt, kunt u rechtsteeks uitschrijven via de e-mail nieuwsbrief die u ontvangt van Unigro. Helemaal onderaan deze mail vindt u een link om u uit te schrijven.

    Opgelet : het is mogelijk dat u de eerstvolgende nieuwsbrief toch nog ontvangt. Gelieve ons hiervoor te verontschuldigen.
    Indien u toch nog e-mails blijft ontvangen, verzoeken wij u ons dit te melden op volgend adres: klanten@unigro.be Wij doen ons uiterste best om u dan zo snel mogelijk uit te schrijven.

  • Identiteitscontrole

    Wanneer u een kredietbestelling plaatst, heeft onze financiële dienst het recht om een recto-verso kopie te vragen van uw identiteitskaart.

    U kan deze kopie versturen :

    per e-mail : cid@unigro.be
    per post : Prins Boudewijnlaan 65 - 9100 Sint-Niklaas

  • Kan men bij Unigro bestellen vanuit het buitenland?
    Onze commerciële activiteiten zijn beperkt tot in België en het Groothertogdom Luxemburg.
  • Werd mijn aanvraag tot betaling op krediet aanvaard?

    Onze financiële dienst bekijkt nauwkeurig elke aanvraag tot betaling op krediet.

    De Belgische wetgeving verplicht ons om u een kopie van de voor- en achterzijde van uw paspoort te vragen.
    U kunt deze kopie opsturen via mail naar: CID@unigro.be

    Indien uw aanvraag aanvaard werd, zal u persoonlijk verwittigd worden van de verzendings- of leveringsdatum en dit per brief of e-mail. In het geval van een weigering wordt u verwittigd per brief.

    Gelieve er rekening mee te houden dat de acceptatie of weigering van uw bestelling NIET zichtbaar is in de opvolging van uw bestelling in uw klantenprofiel.

  • Ik heb een prijs gewonnen van Unigro, maar ik moet toch betalen?

    U hebt er misschien al van gehoord: oplichters contacteren u via telefoon, e-mail of sms om uw gegevens te kunnen krijgen of geld te vragen. Hierbij gebruiken ze meestal de naam van een bedrijf dat u goed kent.

    Zoiets noemt men ‘scam’. Het zijn meestal oplichters die vanuit het buitenland opereren.

    Ook de naam van Unigro wordt door deze oplichters misbruikt om onze klanten te misleiden.

    Het kan dus gebeuren dat u een telefoon krijgt met de mededeling dat u bij Unigro een prijs gewonnen hebt, maar dat u wel geld moet betalen om die prijs te kunnen krijgen of om de prijs uitbetaald te krijgen, al dan niet in vreemde valuta.
    Er wordt meestal uitgelegd dat u de prijs niet kan krijgen zonder een voorschot te betalen, als verzekering, voor de transportkosten of voor welke reden ook.

    Ons advies: ga nooit in op zo’n aanbod!

    Unigro houdt regelmatig acties waarbij klanten een prijs kunnen winnen. Maar Unigro vraagt nooit geld voor een prijsuitreiking! Bij alle acties van Unigro krijgen de winnaars hun prijs zonder dat zij er extra geld voor moeten betalen. Unigro zorgt ervoor dat de winnaars hun prijs krijgen, zonder dat ze er zelf iets voor moeten doen.

    Wees dus altijd voorzichtig als onbekenden u via de telefoon of e-mail geld vragen voor een prijs. Controleer of u te maken hebt met scam.

Even geduld...
Even geduld...
U ziet zo dadelijk de prijs per maand
Even geduld...
Uw voordelen komen er aan